W każdym układzie zasilania paliwem znajdują się filtry optymalnie dobrane do wymagań silnika. Chcąc zapewnić bezawaryjną pracę silnika, zastosowany filtr paliwa musi zatrzymywać zanieczyszczenia o rozmiarach 3 ÷ 5 μm ze skutecznością ponad 90%.
W nowoczesnych układach paliwowych montowane są filtry paliwa, w których zastosowano materiał z separatorem wody, która odprowadzana jest do odstojnika z zaworem spustowym. W filtrach paliwa nie stosuje się zaworów typu By-pass, ponieważ do silnika może dostać się tylko czyste paliwo. Dlatego też należy pamiętać o systematycznych przeglądach i wymianach filtrów paliwa.
W nowoczesnych układach paliwowych montowane są filtry paliwa, w których zastosowano materiał z separatorem wody, która odprowadzana jest do odstojnika z zaworem spustowym. W filtrach paliwa nie stosuje się zaworów typu By-pass, ponieważ do silnika może dostać się tylko czyste paliwo. Dlatego też należy pamiętać o systematycznych przeglądach i wymianach filtrów paliwa.
Co wyróżnia nasze filtry paliwa
- Dzięki najnowocześniejszym materiałom filtracyjnym zapewniamy doskonałą skuteczność filtracji.
- Stosowanie mediów filtracyjnych ze specjalną kilkustopniową separacją wody.
Zadaniem filtrów paliwa jest zatrzymanie zanieczyszczeń stałych znajdujących się w benzynie oraz oleju napędowym. W paliwach mogą znajdować się zanieczyszczenia pochodzące z wewnętrznych ścian zbiorników oraz z dystrybucji paliw. Zanieczyszczenia te mogą uszkodzić precyzyjne elementy układów paliwowych takich jak wtryskiwacze, pompy paliwa.