Filtry cieczy chłodzącej
Stosowane w silnikach wysokoprężnych o dużych pojemnościach filtry cieczy chłodzącej mają za zadanie skuteczne filtrowanie płynu chłodzącego. W filtrach cieczy chłodzącej FILTROMEX znajdują się substancje czynne zapewniające stałą jakość krążącego w silniku płynu chłodniczego.
Filtry mocznikowe
Stosowane układy SCR (selective catalytic reduction), mają za zadanie zredukowanie wewnątrz silnika emisji cząstek stałych oraz tlenków azotu. Filtry mocznikowe firmy Filtromex zatrzymują zanieczyszczenia płynu AdBlue i dzięki temu chronią elementy układów SCR.
Filtry hydrauliczne
W motoryzacji jak również w przemyśle spotykamy się z pojęciem filtra hydraulicznego, który jest ważnym elementem układów hydraulicznych. Filtry hydrauliczne pracują często w trudnych warunkach i pod dużym obciążeniem, pomimo to wymaga się od nich wysokiej skuteczności filtracji i bezawaryjnej pracy. Wyróżniamy dwa rodzaje filtrów hydraulicznych: pierwszy to wkłady, które instalowane są w obudowach, drugi to filtry typu spin-on. W filtrach hydraulicznych zastosowane są przegrody filtracyjne wykonane z różnych materiałów takich jak siatka metalowa, oraz inne specjalne materiały takie jak włókno szklane wzmocnione siatkami metalowymi.
Filtry osuszaczy
Filtry osuszaczy stosuje się w instalacjach pneumatycznych pojazdów. Podczas eksploatacji pojazdów zasysane powietrze może zawierać wilgoć, która w skutek skraplania i osadzania się na ściankach instalacji pneumatycznej, może spowodować korodowanie jej elementów. Podzespoły takie jak zawory, przewody oraz siłowniki są szczególnie narażone w okresie zimowym, gdzie ujemne temperatury mogą spowodować unieruchomienie ważnych mechanizmów. Granulat znajdujący się
w osuszaczu posiada silne właściwości higroskopijne, co pozwala na absorpcję wilgoci zawartej w powietrzu.
Oprócz podstawowych filtrów stosowanych w samochodach wyróżniamy również następujące typy filtrów mających zastosowanie głównie w pojazdach użytkowych.